Redukcja przebarwień Warszawa – Klinika Strzałkowski

Przebarwienia są jednym z głównych i jednocześnie najtrudniejszych w leczeniu problemów estetycznych. W dużej mierze decydują o tym, na ile lat wyglądamy – uważa się, że postarzają nawet bardziej niż zmarszczki. Występują u 30% kobiet po 30. roku życia i u ok. 90% pacjentek po pięćdziesiątce. Co jest ich przyczyną? Najczęściej zmiany hormonalne (charakterystyczna melasma powstająca w czasie ciąży) oraz nadmierna ekspozycja na słońce – są głównym objawem fotostarzenia.

Przebarwienia nasilają się wraz z wiekiem – mówimy wtedy o tzw. starczych plamach na twarzy, dekolcie i dłoniach. Zmiany pigmentacyjne mogą też być „pamiątką” po stanach zapalnych skóry (np. po trądziku, po urazach), a także skutkiem ubocznym stosowania leków, ziół czy kosmetyków zawierających związki fotouczulające (np. retinol, dziurawiec), które w zetknięciu z promieniami UV powodują podrażnienie skóry i nadmierną produkcję melaniny. Niezależnie od przyczyny, głębokości i lokalizacji przebarwień, nasi pacjenci mogą liczyć na skuteczną pomoc w ich usuwaniu.

Zabiegi rozjaśniające przebarwienia – Klinika Medycyny Estetycznej Warszawa

Odpowiednia metoda lub terapia łączona jest dobierana podczas konsultacji medycznej u dr. Franciszka Strzałkowskiego. W Klinice Strzałkowski stosujemy przede wszystkim takie zabiegi rozjaśniające, jak:

• odpowiednio dobrane peelingi chemiczne o różnym stopniu intensywności,
  • laseroterapia – jej celem jest „rozbicie” i usunięcie skupisk melaniny,
  • zabiegi kosmetyczne o takim działaniu.

Należy jednak pamiętać, że skuteczne usuwanie przebarwień wymaga czasu – aby pozbyć się głęboko położonych, ciemnych plam, konieczne może być wykonanie serii zabiegów bądź zastosowanie terapii łączonej. Bardzo ważna jest też ochrona skóry przed promieniami UV podczas kuracji i po jej zakończeniu, bowiem ekspozycja na słońce jest najczęstszą przyczyną nawrotu przebarwień. Dokładne zalecenia dostaną Państwo podczas konsultacji u naszych specjalistów.